بازارچه

بازاری از آموزش آشپزی

بازارچه

بازاری از آموزش آشپزی

بازارچه

در بازارچه می توانید با طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی و خارجی خوشمزه آشنا شده و این غذاها را خیلی راحت خودتان بپزید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

طرز تهیه بامیه

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴ ق.ظ

امروز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه بامیه آشنا کنیم تا با این آموزش بتوانید این شیرینی خوشمزه را که بیشتر در ایام رمضان استفاده می شود را در خانه درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای طرز تهیه بامیه

روغن جامد : 2 قاشق غذاخوری

آرد : 1 لیوان

تخم مرغ : 2 عدد

شکر : 2 لیوان

زعفران : به مقدار لازم

روغن مایع : به مقدار لازم

آب : 3 لیوان

طرز تهیه بامیه

یک لیوان آب را با روغن جامد و دو قاشق چای خوری شکر روی حرارت ملایم می گذاریم. حرارت باید ملایم باشد تا حدی که روی مایع حباب هایی ایجاد شود سپس همه آرد را داخل آن ریخته و مرتب هم می زنیم تا آب اضافی مواد تیخیر شود. سپس مواد را از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا سرد شوند. تخم مرغ ها را یکی یکی داخل مواد می شکنیم و خوب ورز می دهیم تا مواد یکدست و خمیری شوند. خمیر بدست آمده نباید زیاد سفت یا شل باشد. دو لیوان شکر و دو لیوان آب و زعفران حل شده در آب را روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و قوام بیاید. از خمیر به دست آمده به وسیله قاشق برمی داریم و داخل قیف مخصوص شیرینی بامیه می ریزیم. روغن مایع را روی حرارت گذاشته تا داغ شود و بعد زیر حرارت را ملایم می کنیم. به وسیله قیف مخصوص بامیه ها را به اندازه ای که می خواهیم از قیف با فشار خارج می کنیم و به وسیله یک قیچی، آن را می چینیم و در روغن می اندازیم. روغن باید به اندازه ای باشد تا بامیه ها شناور باشند تا خوب سرخ شوند. سپس بامیه ها را که خوب سرخ شدند را در یک صافی می ریزیم تا روغن اضافی آنها گرفته شود و بعد داخل شربت می اندازیم تا بامیه شیرین شوند و بعد از شربت خارج می کنیم.

در این بخش با طرز تهیه بامیه آشنا شدیم.

 

  • حمید بارانی

طرز تهیه بامیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی