بازارچه

بازاری از آموزش آشپزی

بازارچه

بازاری از آموزش آشپزی

بازارچه

در بازارچه می توانید با طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی و خارجی خوشمزه آشنا شده و این غذاها را خیلی راحت خودتان بپزید.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

طرز تهیه شله زرد خوشمزه و لذیذ

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳ ق.ظ

امروز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه شله زرد بسیار خوشمزه و ساده آشنا کنیم تا بتوانید آن را در خانه درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم شله زرد

برنج : 250 گرم

شکر : 500 گرم

زعفران : 1 قاشق مرباخوری

روغن : 50 گرم

گلاب : 1 فنجان

هل ساییده شده : 1 قاشق چایخوری

خلال بادام : 50 گرم

پودر پسته و دارچین : به میزان لازم

طرز تهیه شله زرد

شب قبل خوب بشویید تا آخرین آب آن کاملا صاف و زلال باشد و با یک لیوان گلاب و ۴ تا ۵ لیوان آب بگذارید تا خیس بخورد، زعفران را در یک استکان آب داغ حل نمایید، 9 لیوان آب را در قابلمه متوسطی ریخته و بگذارید جوش بیاید، بعد برنج را اضافه کرده و بعد از جوش اول برنج، زعفران را داخل قابلمه از بریزید تا با برنج جوش بخورد. کف روی آب را با کفگیر بردارید و مرتب برنج را هم بزنید تا ته نگیرد. شعله را ملایم کنید تا برنج بپزد. شکر را در این مرحله اضافه کنید. خلال بادام را شسته، یک ساعت درگلاب خیس کرده و به همراه هل به شله زرد اضافه نمایید. سپس روغن را داغ و صاف می کنیم و به شله زرد اضافه می نماییم. جون شله زرد معمولا" زود ته می گیرد، بعد از اضافه کردن شکر باید مرتب هم بزنید که این مشکل پیش نیاید. اگر احساس کردید شله زرد شما کمی سفت شده، می توانید کمی آب جوش به آن اضافه کنید. برای این که شله زرد شما آب نیندازد، بهتر است روی حرارت ملایم اجاق، شعله پخش کن قرار دهید و بگذارید یک ساعت دیگر بعد از جا افتادن روی حرارت باقی بماند تا آب اضافه آن تبخیر شود، یا آنکه در ظرف نسوز کشیده و در فر قرار دهید. شله زرد آماده شده را در ظرف بزرگی کشیده و بعد از ده دقیقه سطح آن را با پودر پسته و دارچین تزیین کنید و بگذارید خنک شود و سپس میل کنید.

در اینجا با طرز تهیه شله زرد خوشمزه آشنا شدیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی